Obchod je o mezilidských vztazích a pozitivním přístupu

Obchod je o mezilidských vztazích a pozitivním přístupu

Tento postoj zastává náš obchodní zástupce, Jiří Holeček. Přinášíme vám rozhovor, ve kterém více prozradil o své pozici a pracovních návycích.

Jak hodnotíš svou pozici obchodního konzultanta v ABBASu?

  • Práce obchodníka mě baví a naplňuje. V ABBASu si hodně cením toho, že mám prostor realizovat i činnosti, které po sobě „zanechávají stopu“. Nově jsme například začali spolupracovat s akademickou sférou. Na slovenském trhu, kde jsme spíše zaujímali pasivní roli, se mi podařilo domluvit několik aktivních účastí na konferencích a rýsuje se tam i spolupráce s partnery.
    Dalším příkladem těchto aktivit byla zakázka, pro kterou bylo potřeba zajistit produkt optické signalizace EZS se speciálními požadavky a aktuálně se vyvíjí jeho prototyp. Ve velkých koncernech jsou takové možnosti dost omezené.

Vnímáš coby obchodník nějaké trendy na trhu?

  • Jelikož je trh přesycený, všechny firmy napříč obory řeší otázku “Jak prodat?”. Práce obchodníků nabývá na významu a tento trend bude určitě pokračovat.

Jaké vlastnosti musí obchodník mít, aby uspěl?

  • Práce by měla člověka bavit, měl by pro ni mít cit a být vytrvalý. Obchod je především o mezilidských vztazích. Také je velmi důležitá spolupráce s kolegy. Obchodník v našem oboru musí mít za sebou kvalitní technickou podporu, bez ní by tuto pozici nemohl vykonávat.
    Velmi důležité je udržet si pozitivní postoj za každé situace. Negativní přístup vytváří bariéry, pozitivní je naopak odbourává.

Máš svůj vlastní obchodnický styl?

  • Je mi vlastní lidský přístup a je pro mě důležité být pro zákazníky spolehlivou spojkou. Zajišťuji, aby se jejich požadavky vždy dostaly ke kompetentní osobě a byly vyřízeny v pořádku a včas.

Obchodník Jiří Holeček na jedné z obchodních schůzek

V jakých oblastech musíš mít jako obchodník přehled?

  • Pro identifikaci obchodních příležitostí, je potřeba mít všeobecný přehled. Kdo tuto práci myslí vážně, měl by se denně zajímat o ekonomické události i politickou situaci doma i ve světě. Samozřejmostí je znalost vlastního, ale i konkurenčního sortimentu.

S kým ve své práci komunikuješ? 

  • Nejčastěji se jedná o zástupce montážních partnerů, majitele firem nebo vedoucí pracovníky. Příležitostně jsem v kontaktu přímo s investory nebo projektanty a pravidelně komunikuji i se státními a bezpečnostními organizacemi.
    Interně samozřejmě probíhá komunikace napříč všemi odděleními, ať už se jedná o techniky, logistiku, finanční úsek, atp.

Jak vypadá den obchodníka v ABBASu?

  • Každý den je jiný, a to mě na práci také baví. Průměrně jsem dva dny v týdnu na cestách a další dny zpravidla na firmě vyřizuji běžnou agendu. K mojí práci také patří účast na nejrůznějších konferencích, pravidelně pořádáme akce pro zákazníky a dodavatelé zase pořádají vzdělávací semináře. V tomto oborou tedy neexistuje rutina.

 Do obchodního týmu hledáme nové tváře. Čím bys je nalákal do ABBASu?

  • Mimo již zmíněnou náplň obchodní pozice v naší společnosti, bych zdůraznil firemní kulturu. Říká se o nás, že jsme prima parta. Několikrát ročně jezdíme na firemní setkání, například sjíždíme vodu, pořádáme výlety, a také společně slavíme narozeniny.

Zaujalo vás, jak vypadá práce člena týmu společnosti ABBAS? Podívejte se, jaké aktuálně nabízíme volné pozice.

Mohlo by vás zajímat:

Slova jako „to nejde“, neznáme. Vždy hledáme nejlepší řešení
Takto popisuje svou pozici Tomáš Klinkovský, náš specialista na zabezpečovací systémy. V rozhovoru prozradil nejen, co vše jeho práce obnáší, nebo na jakých zajímavých zakázkách se podílel, ale poskytl i vhled do svého každodenního života.

Budoucnost 3D skenování je ve hvězdách
A to doslova, říká Honza Burian, náš specialista 3D skenování. Přečtěte si v následujícím rozhovoru více nejen o zajímavých zakázkách, které Honza realizoval, ale i o práci specialisty 3D skenování.

HR magazín, uloženo 26.10.2016, vytisknout článek

Hodnotit článek: Líbí 13 ((nelibi)) 0
Sdílet článek: |

Vložit příspěvek

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.




Autor článku

 Markéta Svobodová

Markéta Svobodová

E-mail: marketa.svobodova@abbas.cz

Další články autora

Zastupujeme značky

accur8vision | adpro | ajax | artec group | assa abloy | axis | bosch | c4 | cias | comelit | dahua | digifort | dominus | esser | flir | genetec | hanwha | ids | ksenia | lensation | metel | paxton | pelco | protectowire | rosslare | sbi | sorhea | sprinx | stid | tritón | tyco | ubiquiti networks | uEye | zettler


Share this:

Vyrobila Omega Design

 
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Další informace Rozumím